Største investering i kommunens historie står lige for på: 200-300 mio.
Ca. 30 arbejdspladser direkte på havnen, i alt ca. 45 ha.
Man har nu vanddybde på 7,4 m og den bliver 10,4 m.
Der er planlagt 5 etaper, der søges nu kun om etape 1-3.
Der tænkes træer rundt om med løbebane, autocamperplads ved den nye bro.
Dlg vil opføre store siloer, måske sætte lys eller andet på.
Lige nu er der myndighedsbehandling. Skal i kommunalbestyrelsen maj - juni i år.
Der bliver lavet en businesscase. Der forhandles med vejdirektoratet og de 4 konsortier der skal bygge broen.
Havnen er villig til at tage etape 5 væk.
Formanden vil gerne dialog om udvidelsen, der er kommet en begrænsning for etape 5, så den bliver mindre.
Lokalplan og kommunetillæg ændres.
Højde 26 m. I højder på bygninger. Lokalplan i Off. Høring til 19. Marts. Og på VVM er den 12. April.
Man vil lave lokalt modtagecenter for forurenet jord, så det ikke længere skal omkring Køge.
I graveperiode bruges boblegardiner, så ålegræs ikke skades
Genetablering af stenrev, efter garvning af sejlrende.
Der var spørgsmål fra Vordingborg Lokalråd, Storstrømsparken-Klitroseparken og 10. Grundejere., og blåt flag vil fortsat bestå, støj, Ålegræs, kunst på havnen, finansiering af projekter på Ore Strand, trække 5 etape ud af projektet, kloak skal laves og kan pumpes til ore rensningsanlæg til rensning, isps-sikring mod terror, der er kamera på, måske strøm til skibene fra land vil kunne give lavere støj, jo færre krav til støj jo flere skibe, der skal lods på store skibe.
Der er kommet et kompromis med beboere på klitrose, er at 5. Etape udelades, og at det område længst ude kun bruges til opladsplads og ikke bebygges. På den måde venter man med det, man er uenig om. Kommunen vil få en fortjeneste på 2 mio. Om året, skat og afledte indtægter, og mulighed for a broen bygges her. Afledte effekter 1-3, speditører, vognmænd, de lokale håndværkere m.fl. Der skal 1000 ansatte til at bygge broen, bagere, hotel.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar