onsdag den 9. oktober 2013

Skole-valgmøde i aften i Vordingborg

Jeg var med i panelet blandt 9 deltagerer.
Der blev talt rigtig meget om inklusionsprocenter, - jeg forventer at vi må gøre noget når evalueringen til foråret er gennemført.
Fremmødte var hovedsagelig lærere og partisoldater, der var ikke det store forældrefremmøde.
Jeg mener vi bør sørge for havregrynsordning for vore skolebørn, de kan ikke koncentrere sig på eventuel tom mave. Selv vores lokale politi roser de skoler der allerede har det.
Udeskole skal fremmes.
Venstre går ikke ind for at elever kan risikere at blive flyttet mellem afdelinger.
Vi skal bevare lokal undervisning og med tiden kan det blive nødvendigt at samle skole, sfo og børnehave med fælles ledelse og bestyrelse.
Privatskoler hilser jeg velkommen, lokal konkurrence er ikke så dårligt, og nu kan vi godt vende os til at der kommer en i Præstø By også.
Folkeskolen er et samarbejde mellem politikere, forvaltning, skoleledere og forældre. Jeg ønsker at skolelederen sammen med skolebestyrelse har magt til innovative lokale løsninger.

Ingen kommentarer: