torsdag den 28. august 2014

Kommunalbestyresesmøde i dag

En lang snak om punkt 4. Ændring af institutioner til 0-6 års institutioner
Der var besøg af forældre og dagplejere.  Der var en lang debat:
mit indlæg er "Elna min egen dagplejemor er til stede i dag. Dagplejen blev oprettet i 1976, som en buffer, er der ikke samme behov for mere jeg er selv haft taget alt den orlov jeg kunne for at passe mine egne 3 børn. Jeg er  stærk tilhænger af dagpleje, som mor, og mine egne børn er blevet passet der. Men da vi desværre en kommune med meget voldsomt faldende  børnetal her i vores område.
Det giver derfor god mening at vi bevarer børnehaverne, og der vil stadig være dagpleje nogen steder.
Jeg havde selv en overgang1 i dagpleje, 1 i børnehave og ,1 i skole, - jo det tog sin tid at aflevere og hente hver dag. 
 De fleste vil  gerne have deres børn passet lokalt, - det kan de nu i bevarede lokale børnehaver, - og så vil  forældre  også kunne aflevere de 2 mindste børn samme sted, og den gamle kendte dagplejemor vil også være der." 



Visionen godkendt,  med få ændringer. 



Ingen kommentarer: