torsdag den 31. maj 2018

KB 31. Maj 2018

Der var til start lidt skratten i vores mikrofon-anlæg på Karina og min plads - men det fik kommunaldirektøren of børnedirektøren da ordnet.

Rådighedsbeløb til renovering af Svend Gønge-hallens omklædningsfaciliteter frigivet. Budget sag fra vores flertalsperiode :-) Der frigives rådighedsbeløb til renovering af Børnehuset Nordlyset. Oprettelse af Natur og Miljøpris.

Ensretningen i Algade ophæves, nu hvor der er kommet en ny bro over jernbanen og en del trafik ledes uden om Algade. Der bliver lavet en plan for afvikling af trafikken i Hovedgaden. Det vil måske hjælpe handelen. 

Supermarked i Køng: Forvaltningen indstiller at der ikke gives tilladelse. Flertalsgruppen vil gerne. Venstre vil ikke. 

- Jeg vil gerne give tilladelse, da jeg har talt med en del borgere i området, - de udtrykker klart at de ønsker at handle i en dagligvarebutik i Køng. Derfor vil jeg stemme ja i denne sag. 

Det har i mange år været et ønske, og jeg ønsker også udvikling i den nordlige del af kommunen. Der er et stort opland både fra Svinø, Kostræde, Køng og Lundby - og jeg er bange for at hvis vi ikke siger ja, så forpasser vi udvikling i den nordlige ende, og måske ikke have en dagligvareforretning om 10 år.  22 for 8 imod. 

Solcellesagen i Ørslev tages af dagsordnen og udsættes. Revideret lokalplan til Antoniehøjen i Præstø, så der kan etableres en daginstitution også. Skipperkros-bygningen på Præstø havn sættes til salg. Tilladelse til Gåsetårnskolen til at afkorte skoledagen i mellemskolen. Professionsaftale med skolelærere og børnehaveklasselærere.

6 lukkede sager.  







Ingen kommentarer: