torsdag den 3. juni 2021

Tale til præsentation på Generalforsamling i Venstre i går

Jeg bor i Kastrup, i nærheden af Vordingborg, og har været med i Kommunalbestyrelsen i siden kommunesammenlægningen i 2006. 

I denne periode er jeg i Udvalget Ældre og – Erhverv og Turisme, Klima & Miljø og Børn, unge og Familie.  

I sidste periode var jeg Udvalgsformand for Kultur og Fritidsområdet.

  

Jeg er bestyrelsesformand i Avnø Naturcenter. 

 

Jeg er lige startet i nyt job som PA for forstanderen på Bogø Kostskole og Idrætsefterskolen Grønsund, - har ellers været 20 år i Vordingborg kommunes Musikskole. Jeg er uddannet advokat-sekretær. 

 

Jeg er landbo-kvinde, og er gift med Jørgen, vi driver et landbrug, og har 3 børn.  


Mit politiske virke rækker helt tilbage til ungdomstiden, hvor jeg var aktiv i VU på Falster, og i Venstres Ungdoms’ landsstyrelse, Har også været aktiv i København, som formand for 10. kreds på Østerbro.

I min fritid er jeg Vinterbader, danser Funky Freestyle, og dyrker min Landbohave.   

Jeg vil gerne fortsætte med at påvirke Vordingborg Kommune med  


Liberale værdier: 

- valgfrihed,

- fællesskab og

- ansvar 

At vores erhvervsliv møder forvaltningen mere som partner end myndighed, - vi skal væk fra skrankepaveri

At vores turisme udvikles sammen med lokale aktører så naturen ikke lider overlast 

Mere natur, - men da vi er en landbokommune, med virkelig god landbrugsjord, er vi forpligtet til at give fremstilling af fødevarer gode kår !

 At Vores børn og unge, bliver Stærke og robuste med en menneskelig og faglig ballast!

Vi skal være en røgfri kommune, medarbejderne bør gå foran som et godt eksempel, - det giver også en mere effektiv arbejdstid

Den nære velfærd for ældre skal ske med respekt for det enkelte menneske. - Der skal være en værdig og rimelig bespisning, og Jeg ønsker indflydelsesrige pårørende-bestyrelser på alle ældrecentre.  

Og så skal vi i gang med at etablere et friplejehjem i Vordingborg Kommune.

Vi skal sørge for at vi har nogle attraktive byggegrunde – nu hvor folk fra byerne gerne vil bygge ny bolig på landet.  

Jeg vil gerne være med  der,  hvor demokratiet er tættest på borgerne,  og stiller mit kandidatur til rådighed 😊

  

Jeg ”Brænder for Vordingborg Kommune!




Ingen kommentarer: