onsdag den 1. marts 2023

Kommunalbestyrelsesmøde 1. Marts 2023

Først var vi over og se den nye tilbygning til borgerservicecentret, - eller borgmesterens nye rådhus, - eller jeg vil kalde det Borgmesterens slot.

Institutionskørsel udbydes på ny for de næste 6 år.
APV-arbejder gennemføres på nær Fanefjord Skole, og projekt færre km2 skal inddrages.
Havne:
Formanden skal styre sig selv, siger han når han taler (A)!
Vi har 14 havne kommunalt ejede, den kommune med flest havne. De er for alle. 
Han udtaler der har været hovsaløsninger, dårlig drift og samarbejde med frivillige, nu skal der genoprettes. Han mener ikke vi har råd til at drifte de 6 mindste havne, og ønsker at sælge til fordel for andre aktiviteter.
De mindste er:
Skånningen 
Gl. Kalvehave
Balle
Sandvig
Dalen 
Jakobshavn 
Bo Manderup, fra Venstre, har tidligere arbejdet med havnene, men resultatet ønskede A ikke at inddrage. 
Enhedslisten vil ikke afhænde havne med stor aktivitet og som benyttes som samlingspunkt. 



Mit indlæg:
Jeg er utrolig for at Økonomiudvalget gik bort fra “sælges” - og over til “søges sælges”!
Man skal altid huske at inddrage de lokale borgere, især hvis man gerne vil overdrage noget til dem, - og høre deres ønsker og ideer.
til flertalsgruppen vil jeg sige: det kan godt være at I er de fleste, - men det betyder ikke, at I altid har ret!
Så tak for at følge vores indstiling - det er meget længe siden at jeg har oplevet, at en indstilling fra mindretallet er blevet sendt videre! Det er glædeligt at I har lyttet!
(Havde min venstre-gruppe ikke gået med, havde jeg gået med den alene! - men forunderligt nok lykkedes det jo at få alle med!) 
Så om det konserverende kunstværk havneslottet i Stege på Havnen, DF og Heino kan ikke stemme for. 
Kunststrategi vedtaget. Rammeaftale om specialtandpleje. 
Årsberetning huslejenævnet. 
Vi kom med et medlemsforeslag, om at medarbejdere i administrationen vil kunne arbejde 4 dage om ugen. Det skal være frivilligt. 
En lukket sag.
___ 

Avisen

Jeg er glad for at jeg holdt fast i at der skal stå "søges solgt"

og at alle er gået med til det :-)




Ingen kommentarer: