onsdag den 14. december 2022

De ældre - rengøring 1. gang om måneden

 




















Jeg går ud fra at vi alle egentlig helst vil at vores ældre behandles på en værdig måde - ældre der har slidt hele deres liv!

Vi ved alle hvordan der ser ud derhjemme, efter bare en uge uden eksempelvis støvsugning!

Når der kun bliver gjort rent 1. gang om måneden kan jeg frygte at ældre borgere bliver syge grundet dårlig hygiejne i hjemmet. Rengøringsopgaven bliver også større, når der går en hel måned imellem - og det med pt. KUN 22. minutters rengøring.

Vi er klar over at kommunen er presset på personalemangel, men det her er for ringe!

Jeg ved godt at der skal om-visiteres - men jeg synes bestemt ikke om det her - og så synes jeg lige så at man  kan sige det rent ud af posen - 

I Vordingborg Kommune GIVES DER IKKE RENGØRING MERE!

Med det her mister jeg tiltroen til vores velfærdssamfund!


Noget andet er det store underskud, heldigvis fik vi fra Venstre gennemført, at i udvalget fremover skal være månedlig økonomisk opfølgning på underskuddet!

Venstre stemmer imod, og støtter DF’s foreslag om at endelige denne kvalitetsstandard i offentlig høring. 



Ingen kommentarer: